شهرداری رشت
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
به وب سایت منطقه ۴ شهرداری رشت خوش آمدید
پوشش بالغ بر چهار هزار عملیات توسط تیم های آتش نشانان در ده ماهه 1400/آتش نشانی رشت 1400/11/17
پوشش بالغ بر چهار هزار عملیات توسط تیم های آتش نشانان در ده ماهه 1400/آتش نشانی رشت
 
 

125 رشت- به گزارش خبرنگـار تحـریریه خبـر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، در ده ماهه سال 1400 آتش نشانان و تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی رشت، نسبت به پوشش 4 هزار و 427 مورد حریق، حادثه و همچنین خدمات ایمنی به شهروندان اقدام نمودند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در ابتدای سخنان خود از تلاش های شبانه روزی آتش نشانان بواسطه حضورشان در عملیات های مختلف سپاسگزاری کرد.

رخداد دو هزار و 66 مورد حادثه آتش سوزی

وی بیشترین آتش سوزی ها را متعلق به آتش سوزی علفزار و ضایعات به تعداد یک هزار و 42 مورد عنوان داشت و ادامه داد: آتش سوزی منزل مسکونی به تعداد 560 مورد و خـودرو به تعداد 169 مورد رتبه های دوم و سوم را به خـود اختصاص داده اند که 59 درصد آتش سـوزی خانه ها بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق و وسایل برقی بوده است.

تنها 29 درصد از خانه های آتش گرفته و 43 درصد از اماکن تجاری دارای بیمه آتش سوزی بوده اند

مومنی با بیان اینکه آتش ویرانگر در چشم برهم زدنی بی رحمانه حاصل سالها دست رنج و تلاش را درکام خود فرو خواهد برد، افزود: شاید کمتر کسی همانند آتش نشانان بواسطه شغلشان هر روزه شاهد اینگونه حوادث باشند و دغدغه شان این جمله که" سرنوشت خانه هایی که بیمه آتش سوزی ندارند چه خواهد شد" لیکن از تمامی شهروندان خواستاریم بیمه آتش سوزی منازل مسکونی و اماکن تجاری را جدی بگیرند تا کمتر شاهد حضور شهروندان خسارت دیده ای باشیم که فاقد هرگونه بیمه بخصوص بیمه آتش سوزی اند.

پوشش رخداد یک هزار و 263 مورد حادثه و یک هزار و 98 مورد خدمات ایمنی 

رییس سازمان آتش نشانی رشت ضمن اشاره به 198 مورد عملیات نجات افراد محبوس شده بواسطه نقص فنی قفل های درب اتاق خواب، سرویس بهداشتی و... افزود: در میان عملیات های مرتبط با حوادث نجات افراد در 619 مورد گیر کردن در آسانسورها و 318 مورد بسته شدن درب بدون محبوس شدن افراد به شهروندان کرد تا ضمن رعایت نکات ایمنی و حفظ خونسردی در زمان گیرکردن در آسانسور و دیگر اماکن حتما نسبت به رفع نقص قفل های درب و ایمنی آسانسورها و بازدید های دوره ای اقدام کنند.

وی در ادامه سخنانش ضمن اشاره به شیوع ویروس کرونا که منجر به لغو آموزش های مرتبط با مدارس گردید، ادامه داد: با توجه به لزوم پیشگیری از بروز آتش سوزی ها و آموزش نکات ایمنی در ادارات، کارخانجات و... این آموزش ها به تعداد 37 هزار و 109 مورد که 920 مورد آن مربوط به مهد کودک و دبستان، یک هزار و 141 مورد مرتبط با آموزش در دبیرستان ها بوده است که در این مدت سعی بر آن شد تا با ارایه و افزایش فعالیت در رسانه های نوظهور و صدا و سیمای مرکز گیلان نسبت به آموزش های ایمنی و آتش نشانی برای تمامی اقشار جامعه اقدام شود چرا که هرگز نمی توان ایمنی را جدای از آموزش دانست.

شهرام مومنی در پایان به 6 هزار و 15 مورد فعالیت کارشناسان واحد پیشگیری سازمان آتش نشانی رشت اشاره کرد و افزود: صدور طرح ایمنی ساختمان ها، بازدید کارشناسان و صدور پایان کار ساختمانی، بازدید از اماکن مختلف همچون اصناف و... و بررسی علل بروز آتش سوزی ها گوشه ای از فعالیت های کارشناسان پیشگیری بوده است.

وی در پایان برای تمامی شهروندان در کنار حفظ و رعایت نکات ایمنی روزهای بدون حادثه ای را آرزومند شد.

 همین گزارش حاکی است: سازمان آتش نشانی رشت هم اینک با 14 ایستگاه آتش نشانی در حال خدمت رسانی به شهروندان رشتی است که 3 ایستگاه آن با توجه به تراکم جمعیتی در مرکز شهر واقع در میدان صیقلان، بازار بزرگ و استادسرای رشت مستقر است.

 
 
تعداد بازدید: 3898
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal