شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
به وب سایت منطقه ۴ شهرداری رشت خوش آمدید
انفجار مخزن کپسول اکسیژن، آسیب جانی در بر نداشت 1400/05/30
انفجار مخزن کپسول اکسیژن، آسیب جانی در بر نداشت

 
 

125 رشت_به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت-  حادثه انفجار مخزن اکسیژن در حین شارژ به ساعت 21:24 سی‌ام مرداد 1400 به مرکز کنترل 125 آتش نشانی رشت اطلاع داده شد.

رییس سازمان آتش‌نشانی رشت از اعزام 5 خودروی اطفایی بهمراه 14 آتش نشان به محل حادثه واقع در جاده جیره شهرک سپیدرود خبر داد.

مومنی با بیان اینکه کپسول اکسیژن در حین شارژ دچار انفجار و از صندوق خودروی سواری به بیش از 5 متر پرتاب شد، ادامه داد: با توجه به شدت پرتاب سیلندر خوشبختانه به کسی آسیب نرسید و تنها اپراتور شارژ دچار آسیب جزیی از ناحیه دست شد.

وی در ادامه با تاکید بر آسیب دیدگی دو خودروی سواری در این حادثه، گفت: به جهت پیشگیری از چنین حوادثی می بایست مخازن تحت فشار با تست هیدرواستاتیک ارزیابی شده تا با توجه به عمر سیلندر موجبات انفجار فراهم نگردد.

گفتنی است: در این روزهای شیوع کرونا که شهروندان زیادی از کپسول اکسیژن برای بیماران بهره میگیرند حتما نکات ایمنی را رعایت کرده و هرگز کپسول را در داخل خودرو شارژ نکنند.

تست هیدرواستاتیک چیست؟ این تست در مراکز ویژه خود که با مراکز شارژ در ارتباط هستند انجام می گیرد که برای سنجش و اطمینان از تحمل فشار و عدم نشتی سیلندرها و تشخیص ایرادات احتماای است تا بواسطه مرور زمان و تعدد استفاده از سیلندر اگر دچار نواقص باشند بتوان نسبت به رفع نواقص و یا استرداد از استفاده از آن اقدام کرد.

  
 
تعداد بازدید: 1382
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal