شهرداری رشت
۱۴۰۳ پنج شنبه ۹ فروردين
به وب سایت منطقه ۴ شهرداری رشت خوش آمدید
چرا در آسانسور آینه نصب می کنند؟ 1400/03/12
چرا در آسانسور آینه نصب می کنند؟
 
 
 

125رشت- این روزها سرعت بالای زندگی منجر به آن شده که زمان سنجی درونی شهروندان از تعادل همیشگی خارج شود و با توجه به تعجیل در امورات روزمره؛ دقت بسیار کمتری به بحث های ایمنی صورت گیرد.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت با تاکید براینکه بیان مسایل ایمنی برای اجرا و نهادینه شدن آن در میان اقشار مختلف جامعه یکی از ضروریات این سازمان برای آموزش شهروندی است، افزود: یادآوری خاطره تلخ و غم انگیز حوادث آسانسورها بخصوص حادثه ساعت 23:38 شب 23 تیر 95 بواسطه تغییر ناگهانی کابین آسانسور و سقوط و مرگ دلخراش مادر 60 ساله از طبقه چهارم آپارتمان واقع در بلوار شهید بهشتی تنها برای تاکید بر توجه به نکات ایمنی است.

وی در ادامه گفت: یکی از دلایل نصب آینه در کابین آسانسور این است که افرادی که سراسیمه و با عجله درب طبقه را باز می کنند، اگر تصویر خود را ندیدند سوار آسانسور نشوند!! زیرا کابین ممکن است به دلیل نقص فنی در طبقه قرار نگیرد و درب طبقه نیز به اشتباه باز شود و آینه در این مواقع می تواند از سقوط افراد جلوگیری نماید.

همین گزارش حاکی است: در ابتدا نصب آینه در آسانسورها دلیل روانی داشت، شاید از دیگر الزامات نصب آینه نشان دادن فضای بیشتر آسانسور، کنترل فضای کابین توسط مسافر، چک کردن و بازبینی ظاهری خود مسافران، زیبایی کابین آسانسور، رفع شکایت ناشی از کسالت و بی حوصلگی مسافران از کندی حرکت کابین آسانسورها و... بوده ولی خوشبختانه این دلایل منجر به اتفاق مهم و حیاتی برای کاربران آسانسورها گردید.

 

 
تعداد بازدید: 1657
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal