شهرداری رشت
۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين
به وب سایت منطقه ۴ شهرداری رشت خوش آمدید
توصیه های ایمنی چهارشنبه ی آخر سال را جدی بگیرید 1399/12/25
توصیه های ایمنی چهارشنبه ی آخر سال را جدی بگیرید
 
 

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، این رسم شاید یادگار دین زرتشت باشد. چند سالی است که بر این سنت های لطیف ایرانی، انفجار و نارنجک و مواد محترقه هم اضافه شده و آنقدر فراگیر که لطافت و صمیمیت این سنت تاریخی را تحت الشعاع قرار داده است.

 شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی رشت در گفتگو با خبرنگار تحریریه خبر گفت: این سال ها شب چهارشنبه سوری تقریبا از یک ماه قبل آغاز می شود و می رود تا کم کم سنت دیرین ایرانی در هیاهوی انفجار ها از بین برود. بیائید نگذاریم در اثر هیجانات متفاوت اصالت تاریخی آن از بین برود.


 وی در ادامه با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پرتکل های بهداشتی و حفظ فاصله گذاری های اجتماعی افزود: ، مهم ترین ویژگی سنی نوجوانان و جوانان قرارگیری افراد در حالات هیجانی است  این حالات یکی از نیازهای این سنین است و باید به نحو صحیح تخلیه شود بنابراین به جای نفی برگزاری مراسم چهارشنبه آخر سال، باید فرصتی جدید برای تخلیه هیجانات فراهم گردد.

این مسوول در پایان به شهروندان توصیه کرد تا با رعایت نکات ایمنی زیر هم از شادی جشن دیرینه چهارشنبه سوری لذت ببرید و هم از خطرات احتمالی آن اجتناب کنید:

1- از نزدیک شدن به افرادی که مسائل ایمنی را رعایت نمی کنند، جدا بپرهیزید.

2- تماشاچیان (ناظرین بیگناه) معمولا در خطر اصابت ترکش های ترقه ها و مواد منفجره هستند. سعی کنید در تیر رس ترکش ها نباشید و هیچگاه این مواد را به سمت افراد دیگر پرت نکنید.

3- از پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش زا روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل خودداری کنید.

4-آتش بازی در نزدیکی پمپ بنزین ها، وسایل نقلیه حامل بنزین و مواد سوختنی که احتمال نشت دارند و حتی در شرایط عادی می توانند مانند بمب عمل نمایند جدا بپرهیزید.

5- در صورت روشن کردن آتش توصیه می شود که آتش در حجم کم باشد و از ریختن مواد با قابلیت آتش زایی آنی نظیر نفت، بنزین، تینر و الکل روی آتش جدا خودداری کنید.

6- ترقه ها و فشفشه های عمل نکرده را مجددا روشن نکنید.

7-هرگز مواد سوختنی و ترقه را در مقادیر کم  یا انبوه در منزل نگهداری نکنید.

8- هرگز مواد آتش زا را در جیب ، کیف و یا کمد منزل نگه داری نکنیم. چون به سرعت با کمترین دما مشتعل می شوند.

9-از انداختن مواد تحت فشار( مانند کپسولها ، اسپری حشره کش و ....) و وسایل شیشه ای (مانند شیشه آب، آمپول،... ) و قوطی های فلزی (مانند قوطی های اسپری و کنسرو )  به درون آتش جدا بپرهیزید؛ زیرا به علت دارا بودن خاصیت انفجاری، ذرات آن پرتاب و باعث آسیب  می شود.

10- وجود یک کپسول خاموش کننده آتش نشانی پودری در نزدیکی محوطه آتش ضروری است.

11- قبل از ترک محل روشن کردن آتش، حتما از خاموش بودن آن مطمئن شده و باقیمانده آنرا حتما توسط آب سرد کرده و جمع آوری کنید.

در صورت نیاز به مشاوره ایمنی و بروز هر گونه حریق یا حادثه، ضمن حفظ خونسردی در اسرع وقت با شماره تلفن 125 ستاد فرماندهی آتش نشانی تماس بگیرید.

دعای آتش نشانان: روز خوب و بدون حادثه ای داشته باشید.

 
 
 
 

 
تعداد بازدید: 2286
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal