شهرداری رشت
۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
به وب سایت منطقه ۴ شهرداری رشت خوش آمدید
دیدار احمدی نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی با آتش نشانان به مناسبت گرامیداشت 7 مهر روز آتش نشان/ آتش نشانی رشت 1399/07/12
دیدار احمدی نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی با آتش نشانان به مناسبت گرامیداشت 7 مهر روز آتش نشان/ آتش نشانی رشت

 
 

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، صبح امروز 12 مهـر 99 محمدرضا احمدی نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی و هئیت همراه به مناسبت گرامیداشت 7 مهر روز ایمنی و آتش نشانی با حضور در سازمان آتش نشانی رشت با رییس سازمان، معاونین و آتش نشانان دیدار داشتند.

شهرام مومنی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت در ابتدا ضمن خوش آمد به مدعوین، نسبت به ارایه آمار و عملکرد سازمان و همچنین شرح کامل خدماتی که یک آتش نشـان برای شهـروندان ارایه می دهد پرداخـت.

مومنی به شرح در دست اقدام بودن احداث دو ایستگاه آتش نشانی در شهر رشت پرداخت و افزود: امیدواریم ساخت این ایستگاهها هر چه سریعتر به اتمام برسد و با بهره برداری از آنها بخشی از مشکلات در زمینه امداد رسانی به شهروندان مرتفع گردد.

وی به تهیه تجهیزات آتش نشانان که بعنوان یکی از دغدغه های سازمان آتش نشانی است و در واقع هر آتش نشان در کنار علم تخصصی به توسط تجهیزات خواهد توانست نسبت به امداد رسانی به شهروندان اقدام نماید، ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت تجهیزات و منابع درآمدی و اعتباری بسیار کم؛ تهیه این تجهیزات به سختی و با محدودیت صورت می گیرد.

مومنی به ساختمان های بلند مرتبه نسق ساز اشاره داشت و گفت: متاسفانه عموما در این ساختمان ها حداقل ضوابط و مباحث ایمنی هم رعایت نمی شود.

وی با تاکید بر اهمیت اجـرای آموزش های عمومی برای شهـروندان در زمینه ایمنی و آتش نشانی، ادامه داد: در وضعیت موجود که وجود ویروس کرونا موجب حذف آموزش های عمومی حضوری برای شهروندان و دانش آموزان شده نهایتا؛ تلاش ها در زمینه تولید محتوای آموزش رسانه ای و پخش از مرکز صدا و سیمای مرکز گیلان و فضای مجازی بیشتر و بیشتر گردید.

محمدرضا احمدی نماینده مردم شهرستان رشت در این دیدار ضمن تبریک روز آتش نشان و سپاس از زحمات همه آتش نشانان، ادامه داد: آتش نشانان با اراده قوی همانند رزمندگان اسلام در ایام جنگ تحمیلی جهاد گونه با نثار جان خود برای نجات شهروندان ایثار می کنند و این از صفات مجاهدین است و در زمان آتش سوزی پلاسکو مردم این صفات از آتش نشانان را بیشتر لمس کردند.

وی پس از خطاب به آتش نشانان که پوشیدن لباس آتش نشان توفیق خدمتی است از سوی خداوند متعال، ادامه داد: تنها چیـزی که از ما به یادگار می ماند همان عملکـرد ماست و باید به مردم خدمت کنید و لذا شکر گزار خداوند باشید و برای رضای خداوند کار کنید.

وی در ادامه سخنان خود به اهمیت صنعت بیمه اشاره کرد و گفت: می بایست میزان رضایت مردم را از صنعت بیمه افزایش دهیم و این همت می بایست از سوی بیمه های مختلف انجام گیرد و فرهنگ سازی برای بیمه کردن منازل از سوی این شرکت ها جدیت بیشتری یابد.

وی به نیاز شهر به وجود تجهیزات مناسب آتش نشانی بخصوص برای عملیات های ساختمان های بلند مرتبه اشاره داشت و گفت: در تلاش برای دریافت نردبان 55 متـری و ترخیص آن  از منطقه آزاد هستیم.

همین گزارش حاکی است: محمدرضا احمدی نماینده مردم شهر رشت در مجلس شورای اسلامی و هئیت همراه از واحد ها و حوزه های مختلف ساختمان اداری و ایستگاه آتش نشانی که در محـوطه این ساختمان است بازدید داشت.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
تعداد بازدید: 1620
هدف شهرداری ، ارائه خدماتی موِثر در راستای بهبود و توسعه شهری است
Powered by DorsaPortal